Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Projektowanie, programowanie …

Co zostanie wypisane w konsoli po wykonaniu poniższego kodu JavaScript?
let a = { value: 10 }; let b = a; b.value = 20; console.log(a.value);

A. 10
B. ReferenceError
C. undefined
D. 20
INF.04 Pytanie 2
Projektowanie, programowanie …

Co to jest local storage w kontekście aplikacji webowych?

A. System plików tymczasowych używany przez przeglądarkę
B. Technologia przechowywania danych w pamięci RAM aplikacji
C. Mechanizm pozwalający na przechowywanie danych w przeglądarce użytkownika bez określonego czasu wygaśnięcia
D. Baza danych NoSQL działająca na serwerze aplikacji
INF.04 Pytanie 3
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest oznaczenie komentarza wieloliniowego w języku Java?

A. // ... //
B. """ ... """
C. /* ... */
D. <!-- ... -->
Projektowanie, programowanie …

Jakie informacje zawiera dokumentacja realizacji projektu?

A. Podręcznik użytkownika dla końcowych odbiorców aplikacji
B. Zestawienie błędów wykrytych w trakcie testów
C. Dane dotyczące faz wdrożenia aplikacji w środowisku produkcyjnym
D. Strategia marketingowa aplikacji
INF.04 Pytanie 6
Projektowanie, programowanie …

Jakie znaczenie ma poziom dostępności AAA w WCAG 2.0?

A. Najnizszy poziom dostępności
B. Średni standard dostępności
C. Najwyższy poziom dostępności
D. Dostosowanie tylko do użytkowników mobilnych
Projektowanie, programowanie …

Cytat zaprezentowany powyżej dotyczy metodyki RAD. Co oznacza ten skrót w języku polskim?

... (RAD) .... is a general term for adaptive software development approaches, and the name for James Martin's method of rapid development. In general, RAD approaches to software development put less emphasis on planning and more emphasis on an adaptive process. Prototypes are often used in addition to or sometimes even instead of design specifications.
Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki Dostęp: 25.03.2021

A. środowisko błyskawicznego programowania
B. szybki rozwój aplikacji
C. zintegrowane środowisko deweloperskie
D. środowisko do tworzenia aplikacji
INF.04 Pytanie 10
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Wskaż algorytm sortowania, który nie jest stabilny?

A. sortowanie szybkie
B. sortowanie przez wstawianie
C. sortowanie bąbelkowe
D. sortowanie przez zliczanie
INF.04 Pytanie 11
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych parametrów określa prędkość procesora?

A. Liczba rdzeni
B. Wielkość pamięci podręcznej
C. Rodzaj złącza
D. Częstotliwość taktowania
INF.04 Pytanie 14
Projektowanie, programowanie …

Kod w bibliotece React.js oraz w frameworku Angular, który został zaprezentowany, ma na celu wyświetlenie
Fragment kodu React.js:
state = {    zm1: 0   };
hanleEv = () => {
    this.setState({zm1: this.state.zm1 + 1});
}
render() {
    return (<div>
        <span>{this.state.zm1}</span>
        <button onClick={this.handleEv}>BTN_1</button>
    </div>);
}
Fragment kodu Angular:
@Component({
    selector: 'sel1',
    template: `<span>{{ zm1 }}</span>
              <button (click)="onBtnCilcked()">BTN_1</button>`
})
export class Licznik1Component {
    zm1 = 0;
    onBtnCilcked() { this.zm1++; }
}

A. liczby kliknięć przycisku
B. wartości 0 po naciśnięciu przycisku
C. tylko napisu BTN_1
D. wyłącznie przycisku oraz obsłużenie zdarzenia click, które ono generuje
INF.04 Pytanie 15
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych wzorców projektowych jest najbardziej odpowiedni do uproszczenia interfejsu złożonego systemu?

A. Singleton (Singleton)
B. Metoda szablonowa (Template method)
C. Fasada (Facade)
D. Kompozyt (Composite)
INF.04 Pytanie 16
Projektowanie, programowanie …

Jakie funkcje realizuje polecenie "git clone"?

A. Łączy dwa branche w repozytorium
B. Usuwa zdalne repozytorium
C. Rejestruje zmiany w historii repozytorium
D. Tworzy lokalną kopię już istniejącego repozytorium
INF.04 Pytanie 17
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych stanowi przykład zagrożenia fizycznego w miejscu pracy?

A. Brak ergonomicznych miejsc pracy
B. Promieniowanie UV
C. Nieodpowiednie relacje w zespole
D. Obciążenie psychiczne
INF.04 Pytanie 18
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice między konstruktorem a zwykłą metodą w klasie?

A. Konstruktor powinien zwracać jakąś wartość
B. Konstruktor można wywołać bez konieczności tworzenia obiektu
C. Konstruktor jest uruchamiany jedynie przez destruktor
D. Konstruktor zawsze nosi tę samą nazwę co klasa i nie zwraca wartości
INF.04 Pytanie 19
Projektowanie, programowanie …

Jaką rolę odgrywa interpreter w kontekście programowania?

A. Łączy kod źródłowy z zewnętrznymi bibliotekami
B. Generuje plik wykonywalny dla systemu operacyjnego
C. Zoptymalizowuje wydajność aplikacji w środowisku produkcyjnym
D. Przekłada kod źródłowy na język maszynowy w trakcie działania programu
INF.04 Pytanie 20
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie znaczenie ma deklaracja zmiennej w programowaniu?

A. Zarezerwowanie miejsca w pamięci dla wyników operacji arytmetycznych
B. Stworzenie nowej wartości w bazie danych
C. Określenie typu oraz nazwy zmiennej w kodzie programu
D. Przypisanie zmiennej wartości domyślnej
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych składników charakteryzuje się typowym wystąpieniem w diagramie Gantta?

A. Wykaz błędów w projekcie
B. Oś czasu oraz przedziały czasowe dla zadań
C. Wykaz użytkowników w systemie
D. Model relacji pomiędzy tabelami w bazie danych
INF.04 Pytanie 23
Projektowanie, programowanie …

Jaką funkcję pełnią okna dialogowe niemodalne?

A. wstrzymywania działania aplikacji w czasie wprowadzania oraz zatwierdzania danych
B. prezentowania komunikatów, które wymagają potwierdzenia, aby kontynuować działanie aplikacji
C. zarządzania stanem aplikacji za pomocą systemów menu
D. zarządzania ustawieniami aplikacji, jako okno, które pozostaje widoczne na ekranie przez cały czas trwania aplikacji
INF.04 Pytanie 24
Projektowanie, programowanie …

Jakie są korzyści z wykorzystania struktur danych typu mapa (np. HashMap w Javie) w kontekście tworzenia zbiorów danych?

A. Bo pozwalają na sortowanie danych bez dodatkowych działań
B. Z powodu szybkiego uzyskiwania dostępu do elementów przy użyciu klucza
C. Ponieważ struktury danych typu mapa zajmują mniej pamięci niż tablice
D. Gdyż nie potrzebują znajomości wielkości danych przed kompilacją
Projektowanie, programowanie …

Metodyka zwinna (ang. agile) opiera się na

A. przygotowaniu testów dla całego projektu, a następnie wprowadzaniu kolejnych jego fragmentów
B. dekompozycji przedsięwzięcia na elementy, które są niezależnie projektowane, wytwarzane i testowane w krótkich iteracjach
C. zaplanowaniu całej aplikacji na początku projektu i jej tworzeniu na przemian z testowaniem
D. podzieleniu projektu na kolejne etapy: planowanie, programowanie, testowanie, z ciągłym oszacowaniem ryzyka projektu
INF.04 Pytanie 26
Projektowanie, programowanie …

Zaprezentowany diagram Gantta odnosi się do projektu IT. Przy założeniu, że każdy członek zespołu dysponuje wystarczającymi umiejętnościami do realizacji każdego z zadań oraz że do każdego zadania można przypisać jedynie jedną osobę, która poświęci na zadanie pełny dzień pracy, to minimalna liczba członków zespołu powinna wynosić:

Ilustracja do pytania 26
A. 2 osoby
B. 4 osoby
C. 1 osobę
D. 5 osób
INF.04 Pytanie 27
Projektowanie, programowanie …

Przeprowadzając analizę kodu interfejsu graficznego napisanego w języku XAML, można zauważyć, że:
<StackLayout Orientation="Vertical">
  <Label Text="Fotograf" />
  <Image Source="obraz.jpg" Aspect="AspectFill" />
  <StackLayout Orientation="Horizontal">
    <Button Text="Like" />
    <Button Text="Share" />
  </StackLayout>
  <Label Text="Fotka z moich wakacji" />
</StackLayout>

A. tekst "Fotograf" znajduje się po prawej stronie obrazu
B. elementy: tekst, obraz, przycisk Like, przycisk Share, tekst są ułożone jeden pod drugim
C. obraz znajduje się po lewej stronie, a pozostałe elementy po prawej
D. przyciski są ustawione poziomo obok siebie
Projektowanie, programowanie …

Co to jest CI/CD w kontekście rozwoju oprogramowania?

A. Code Implementation/Code Delivery - metodyka implementacji i dostarczania kodu
B. Ciągła integracja i ciągłe dostarczanie - praktyki automatyzujące proces wdrażania kodu
C. Customer Interface/Customer Design - projektowanie interfejsów zorientowane na klienta
D. Component Isolation/Component Deployment - izolacja i wdrażanie komponentów aplikacji
INF.04 Pytanie 30
Projektowanie, programowanie …

Dziedziczenie jest używane, gdy zachodzi potrzeba

A. asynchronicznej realizacji długotrwałych zadań
B. określenia zasięgu dostępności metod i pól danej klasy
C. wykorzystania stałych wartości, niezmieniających się w trakcie działania aplikacji
D. sformułowania klasy bardziej szczegółowej niż już stworzona
INF.04 Pytanie 31
Projektowanie, programowanie …

Co to jest debouncing w JavaScript?

A. Metoda usuwania zduplikowanych zdarzeń w kodzie
B. Proces optymalizacji kodu JavaScript podczas kompilacji
C. Technika ograniczająca częstotliwość wywoływania funkcji poprzez opóźnienie jej wykonania
D. Mechanizm zarządzania pamięcią dla zmiennych globalnych
INF.04 Pytanie 32
Projektowanie, programowanie …

Z analizy złożoności obliczeniowej algorytmów sortowania dla dużych zbiorów danych (powyżej 100 elementów) wynika, że najefektywniejszą metodą jest algorytm sortowania:

sortowanie bąbelkoweO(n²)
sortowanie przez wstawianieO(n²)
sortowanie przez scalanieO(n log n)
sortowanie przez zliczanieO(n)
sortowanie kubełkoweO(n²)

A. przez zliczanie
B. przez scalanie
C. kubełkowego
D. bąbelkowego
INF.04 Pytanie 36
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych stanowi przykład struktury dziedziczenia?

A. Klasa Samochód i Pojazd nie są ze sobą powiązane
B. Klasa Samochód ma dziedziczenie od klasy Pojazd
C. Klasa Pojazd nie dziedziczy z żadnej klasy
D. Klasa Pojazd ma dziedziczenie od klasy Samochód
INF.04 Pytanie 37
Projektowanie, programowanie …

Jakie narzędzie można wykorzystać do stworzenia mobilnej aplikacji cross-platform w języku C#?

A. bibliotekę React Native
B. środowisko XCode
C. środowisko Android Studio
D. platformę Xamarin
INF.04 Pytanie 38
Projektowanie, programowanie …

Co to jest Webpack?

A. Framework JavaScript do tworzenia aplikacji mobilnych
B. Narzędzie do budowania modułów i zarządzania zależnościami w aplikacjach JavaScript
C. System zarządzania bazami danych dla aplikacji Node.js
D. Biblioteka do testowania kodu JavaScript
INF.04 Pytanie 39
Projektowanie, programowanie …

Jaki będzie wynik działania poniższego kodu w języku Python?
def fun(x, l=[]):
    l.append(x)
    return l

print(fun(1))
print(fun(2))
print(fun(3, []))
print(fun(4))

A. [1], [2], [3], [4]
B. [1], [1, 2], [3], [3, 4]
C. [1], [2], [3], [4, 3]
D. [1], [1, 2], [3], [1, 2, 4]
INF.04 Pytanie 40
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice między kompilatorem a interpretem?

A. Kompilator przetwarza kod na język maszynowy w momencie jego wykonywania
B. Kompilator przekształca kod źródłowy na język maszynowy przed uruchomieniem aplikacji
C. Interpreter konwertuje kod źródłowy na język maszynowy przed jego kompilacją
D. Interpreter tworzy plik wykonywalny, który funkcjonuje niezależnie od otoczenia